Femke Thijs

Vurig, helder en altijd professioneel.

© Thibau Thomassen

Media en ondernemen.

Femke Thijs heeft een hart voor media en ondernemen. Dagelijks volgt ze met interesse alles wat in de media verschijnt. Femke gaat voluit voor wat ze doet en is op dat vlak dus geen katje om zonder handschoenen aan te pakken.

Ze draagt professionaliteit hoog in het vaandel en profileert de VZW ook op die manier ten opzichte van partners. Je weet meteen waar het op staat, want heldere communicatie is key voor haar. Het persoonlijke contact is voor Femke van groot belang. Het team staat bij haar op nummer 1, maar ook van een productieve meeting fleurt ze volledig op.

Vanuit haar voorliefde voor media en het maatschappelijk belang, studeerde ze 'International Communication Management' aan Hogeschool PXL. Hier kon ze haar eigenschappen en persoonlijke kenmerken koppelen aan nieuwe vaardigheden. Zo heeft ze haar gevoel voor organisatie kunnen omzetten in de praktijk door de ontwikkeling van het ondertussen succesvolle Jenever Cocktail Fest in het Hasseltse Jenevermuseum.

Zin in meer.

Tijdens deze studie merkte ze echter dat er net dat tikkeltje meer in zat. Door bij te leren over communicatie in alle vormen en maten, voelde ze dat jongeren te weinig aan bod kwamen. Toen ze talkshow Student@Night, ondertussen het paradepaardje van What’s Next Media, leerde kennen, twijfelde ze dan ook geen seconde. Femke sprong met 2 voeten in het avontuur. 

Binnen What’s Next Media zet Femke zich specifiek in voor het gloednieuwe fotoproject Pic(k) Your Story. Hier neemt ze de algemene coördinatie voor haar rekening samen met Thibau. Dit project is heel belangrijk voor haar, omdat ze ervan overtuigt is dat de culturele interesses van verschillende jongeren verder reiken dan enkel ‘dromen’. Bij What’s Next Media maken we dromen waar. Daar gaat Femke voluit voor.